ABOUT
ПРОСТО КЛАСНИЙ КЕРІВНИК
Як знайти улюблену справу, і чи підкаже серце, що це твоє, тут ти можеш реалізувати свої можливості, тут тобі визначено місце під сонцем. Відчула, не помилилася, прислухалася до свого серця Тамара Петрівна Никоненко, вчитель англійської мови Варвинської районної гімназії, а ще вона – просто класний керівник.
Тамара Петрівна закінчила 8 класів Варвинської середньої школи, вступила до Прилуцького педагогічного училища ім. І.Я.Франка, а потім її покликав Ніжинський педагогічний інститут ім. М.В. Гоголя (після закінчення українського відділення філологічного факультету отримала диплом з відзнакою). В цьому ж 1998 році вступила на II курс “Державних курсів іноземних мов “Інтерлінгва”. Уже наступного року отримала посвідчення, що має право працювати вчителем англійської мови в усіх типах шкіл. 1998 рік був щедрим для Тамари Петрівни – вона стала ще й класним керівником. Пізніше вона скаже: “У мене була лише одна дитина – це моя донечка, яку я пестила, плекала, віддавала їй всю любов і ласку. А тут в одну мить з’явилося 28 дітей. Та я їх всіх відразу ж полюбила, а вони довірилися мені, мало досвідченій, невпевненій у собі”.
Зуміла молодий педагог заполонити серця і душі учнів, знайшла той місточок, що зріднив її з дітьми, відшукала потрібні слова, які допомагали, розраджували, підтримували.
Її учні закінчили гімназію, вона взяла знову “п’ятачків”, та ті перші посміхаються до неї із фотографій, нагадуючи, що вони з нею, вони пам’ятають, вони ніколи не забудуть того доброго, вічного, що посіяла в їхні душі.
… Я спостерігаю за Тамарою Петрівною, яка уважно переглядає фотографії, – вони багато про що можуть розповісти, її погляд то зосереджений, то замріяний; ось з’явилась легенька посмішка, і бачу, що думками вона далеко-далеко.
– Про що задумались? Що пригадалось?
– Екскурсії. Так, так саме екскурсії. Скільки ж ми їх здійснили?! Навіть пригадати складно. Сама люблю подорожувати, а тому й своїм учням зуміла прищепити цю любов. Чомусь була і тоді і зараз переконана, що саме подорожуючи, можна побачити справжнє обличчя кожного.
– А коли ви побачили результат своєї праці?
– Намагалася бачити завжди, бо щоразу аналізувала зроблене і працювала для дітей. Та, звичайно, це вже було більш помітно в 9-11 класах. Тоді діти самі виявляли ініціативу, бажання, а я була лише керманичем у їхній справах. Були і труднощі, і непорозуміння, і розчарування, і помилки. Та я знала: не помиляється той, хто не робить, а тому впевнено йшла до своєї мети. Я й сьогодні, працюючи із новоствореним колективом, намагаюся перш за все повірити в дітей і дати їм віру в мене.
Від автора.
Книга В.О.Сухомлинського “Чиста криниця” – помічник і порадник Тамари Петрівни, з неї вона черпає золоті розсипи і мудрі настанови. В своїй роботі вчителька керується надбаннями видатного педагога. А його слова “Хай панують правда і довіра. Хай кожне слово, промовлене в школі, дає плід, а не залишається пустоцвітом”, – стали її девізом на кожен день.
Г. М. Шокодько
заступник директора з виховної роботи
Варвинської районної гімназії
Шокодько Г. Просто класний керівник.// Освіта Чернігівщини. – 2006. – №4 (34). – С. 4
(Газета набрана в прес-службі управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрації. Зверстана та віддрукована РВК “Деснянська правда”)