Підготовка педколективу до профільного навчання

 Профіль навчання формує загальноосвітній навчальний заклад, са­мостійно визначаючи перелік профільних предметів, які його забезпе­чують. Профільне навчання з іноземних мов реалізується через навчально-методичне забезпечення профільного вивчення предметів.

   Проблема № 1: Навчально-методичне забезпечення у профільних класах. Навчально-методичні комплекси іноземних видавництв дозволяється використовувати за умови їх добровільного придбання батьками. У вчителя, який працюватиме у профільних класах є два шляхи вирі­шення цієї проблеми: або використовувати підручник для 10-го класу тієї самої серії, що використовувався у 9-му класі, або перейти на нові підручники. І в одному, і в іншому випадку вчителі повинні:

а) опиратись на пройдену тематику гуманітарного плану, узагальню­ючи та розширюючи її, враховуючи інтереси учнів, наприклад, говорячи про країну, яку ми вивчаємо, доцільно доповнювати знання учнів новими фактами з її історії та культури; ставити проблеми, які дозволять порівняти культуру країни, мову якої ми вивчаємо, з культурою України; повторювати та систематизувати пройдений лексико-граматич­ний матеріал, підключаючи до нього новий. Лексико-граматичний запас учнів поповнюється за рахунок мовних явищ, які є типовими для літера­турних, публіцистичних, функціональних (прагматичних) текстів;

б) використовувати сучасні технології навчання, наприклад, метод проектів, інтерактивні методи.

   Для реалізації гуманітарного профілю рекомендується деяке поглиблення мовних знань та удосконалення мовленнєвих умінь та навичок; ситуації спілкування повинні поповнюватись ситуаціями профе­сійного спілкування.

а) робота над профільними текстами, підібраними вчителем, повин­на бути направлена на отримання змістової інформації в рамках вибра­ного профілю на інформаційне опрацювання іншомовного тексту за допомогою передтекстових завдань, які орієнтують на вибір стратегії читання, актуалізують, якщо це можливо, набутий життєвий досвід учнів, а також набуті раніше знання;

б) в лексичний мінімум необхідно внести частину найбільш ужива­ної лексики з профільних текстів, в тому числі терміни із відповідних вибраному профілю сфер спілкування;

с) на уроках у профільних класах рекомендується використовувати доступні вчителю країнознавчі матеріали.

   Для більш ефективного впровадження профільного навчання у на­вчальний процес доцільно в повному об’ємі використати “додаткові го­дини виділені на поглиблене вивчення предметів, спецкурсів, предметів за вибором, факультативні, індивідуальні та групові заняття”, реалізову­ючи їх у таких спецкурсах як: “Країнознавство”, “Література”, “Ділове мовлення”, “Технічний переклад”. У Варвинській районній гімназії додаткові го­дини виділені на поглиблене вивчення спецкурсу “Країнознавство” у 10-11 класах.   

       Головна мета навчання іноземної мови в за­гальноосвітніх навчальних закладах полягає у формуванні в учнів комунікативної ком­петенції, базою для якої є комунікативні вміння, сформовані на основі мовних знань і навичок.

  Успішна реалізація змісту навчання іноземної мови можлива за умо­ви раціонального застосування навчальних засобів як основних ме­ханізмів виконання мети і завдань. Основними засобами навчання є підручники, підготовка яких має здійснюватися відповідно до наукових засад, прийнятих у галузі підручникотворення. Учителю надається пра­во вибору підручника, який відповідав би конкретним умовам навчан­ня. Проте лише підручник не може забезпечити досягнення цілей, визна­чених державою до рівня володіння іноземною мовою випускників су­часної школи. Потрібно широко використовувати й інші засоби: робочі зошити, аудіо- та відеоматеріали, книжки для домашнього читання, тек­стові завдання тощо.

  Доцільно активніше впроваджувати у практику школи електронні носії інформації, що не тільки урізноманітнюють навчальний процес, але й сприяють його ефективності, дозволяють індивідуалізувати та ди­ференціювати навчальну діяльність учнів відповідно до їхніх особистісних рис, здібностей та рівнів навченості.

   Основною формою навчання іноземної мови є урок. Зміст його визна­чає сам учитель. Він спирається на матеріал підручника або посібника, який використовує у своїй роботі, враховує рівень навченості учнів і умови, у яких відбувається навчання. Види діяльності на уроці залежать від мети і завдань, вікових особливостей та інтересів учнів. Уроки мають бути комун­ікативно спрямованими, а тому пріоритетними видами діяльності є ті, що пов’язані з формуванням в учнів умінь і навичок використовувати мову як засіб спілкування. Зацікавленість учнів у засвоєнні мови значною мірою залежить від умотивованості навчальних дій, які виконуються на уроці.

  Оволодіння іноземною мовою відбувається не тільки на уроці. А тому органічне поєднання уроку, домашньої і позакласної роботи забезпе­чить ефективне формування комунікативних навичок і вмінь, сприяти­ме розвитку в учнів самостійності, комунікативно-пізнавальної та со­ціальної активності.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *