Майбутня професія і МАН
Основне завдання школи – удосконалювати роботу з професійної орієнтації учнів. В цілому вся система виховання і навчання сприяє обдуманому вибору професії і свідомому вибору відповідного навчального закладу для продовження освіти. З часу створення закладу нового типу – Варвинської районної гімназії, тут працює територіальне відділення МАН, де вже кілька років поспіль гімназисти творчо працюють над вивченням тем з конкретних предметів, звертається увага на майбутній вибір професії, згідно нахилів учнів, та того чи іншого виду діяльності.
Робота у МАН має, на мою думку, вагоме значення в визначенні учнів у тій чи іншій професії, через поглиблене вивчення предметів, до яких учні проявляють інтерес і виявляють глибокі знання.
Робота в МАН ціленаправлена на знайомство підростаючого покоління з конкретними галузями наук, найбільш актуальними професіями. Я вважаю, основне завдання МАН полягає у правильному, свідомому виборі теми та предмета дослідження, згідно нахилів та здібностей кожного конкретного учня. В процесі роботи у МАН вчителі розкривають не тільки зміст майбутньої професії, але, і, головне – якими якостями слід володіти людині, щоб оволодіти цією професією і успішно працювати.
Чіткий, продуманий вибір теми сприяє кращому засвоєнню предмета, систематизації умінь, виробленню практичних навичок. При професійному відборі враховується, що у багатьох професіях краще адаптовуватись, якщо учень бачить у своєму характері певні недоліки у спілкуванні з людьми. Недоліки ліквідовуються шляхом самоосвіти і самовдосконалення, що цілком досягається через МАН. В роботі МАН учні виявляють психофізіологічні особливості, їх здібності до певних видів діяльності та уміння розробляти на цій основі відповідні практичні рекомендації. Таким чином, робота у МАН, на мою думку, сприяє подальшому вибору професії.
Напишіть відгук